Mutasd meg, hol laksz - és megmondom, ki vagy. Ember és dizájn egymás kiegészítői. A lakni passzív ige - belakni valamit aktívan kell. Belsőépítész, lakberendező). | Ez a weboldal Google keresőoptimalizálás alatt áll. - Honlapoptimalizálás és linképítés a jobb helyzésért!

2014. október 17., péntek

Az európai építészet története

Könyvajánló - építészet - művészettörténet - európai építészet - építőművészet -  Corvina Kiadó - új KÖNYV - könyvismertetés - kiadói ajánló

Nikolaus Pevsner: Az európai építészet története

5., átdolgozott kiadás

Nikolaus Pevsner: Az európai építészet története A kiváló művészettörténész Sir Nikolaus Pevsner (1902–1983) átfogó építészettörténeti munkáját a világ számos nyelvére lefordították, első megjelenése, 1943 után a szerző többször kibővítette, újabb és újabb országok építészetét emelve be a szövegbe. Az európai építészet története rengeteg kiadást élt meg, a magyar olvasók először 1972-ben vehették kezükbe, és azóta hazánkban is többször jelent meg, ez az ötödik, bővített kiadása. Népszerűségének titka tudományos szakszerűségén és a nem szakemberek számára is élvezhető és élvezetes stílusán túl megközelítésében rejlik: Pevsner az építészeti emlékeket mint egy-egy korszak szellemiségének (Zeitgeist) kifejezőit vette sorra, mindig ismertetve azt a történelmi szituációt, társadalmi és kulturális környezetet, amelyben az egyes remekművek megszülettek. Szemlélete szorosan kötődött a német szellemtudományokhoz, nem véletlenül, hiszen Németországban született, tanulmányait neves német egyetemeken végezte, előbb a drezdai Gemäldegalerie muzeológusaként, majd a göttingeni egyetem tanáraként dolgozott. Hitler hatalomra jutását követően kényszerült emigrációba, és Az európai építészet történetét a háború évei alatt már Nagy Britanniában, a Penguin Books kiadó felkérésére készítette el. A kiadó törekedett arra, hogy a legjobb szerzőkkel dolgozzon, kötetei alaposak, szakmailag kifogástalanok, ugyanakkor olvasmányosak is legyenek. Pevsner munkája minden elvárásuknak megfelelt, és elemzései ma sem veszítettek frissességükből. Világszerte az építészettörténet alapművének tekintik. Mivel a könyv utolsó bővítése óta több évtized telt el, az új kiadás utószavában Michael Forsyth építész, a University of Bath tanára összefoglalja az elmúlt ötven év irányzatait, és bemutatja a kortárs építészet kiemelkedő alkotásait.
Az új kiadást bőséges jegyzetanyag, az építészeti szakkifejezések magyarázata, névmutató és helynévmutató teszi teljessé, 208 új, színes fotó és rajz, valamint 65 alaprajz illusztrálja.

Terjedelem: 256 oldal
Méret: 210 x 270 mm
Kötés: 1/1 papír plusz védőborító
Ár: 7990 Ft
ISBN: 978 963 1362 42 8


A Corvina Kiadó újdonsága: Nikolaus Pevsner (1902–1983) átfogó építészettörténeti munkája az európai építészet történetét dolgozza fel - ötödik, bővített kiadás - weboldal elemzés

2014. október 10., péntek

Porcelántervezés: Dora Judit és Vágó Szilvia iparművészek kiállítása

Dora Judit és Vágó Szilvia porcelántervező iparművészek kiállítása a Museion No.1 Galériában

2014. október 16-án nyílik Dora Judit és Vágó Szilvia porcelántervező iparművészek kiállítása
Terra mea – az én földem címmel a Museion No.1 Galériában.
(1091 Budapest, Üllői út 3.)

Dora Judit:
Madárember figuráimban az emberi és állati vonásokat egymással összegyúrva, keverve hozok létre egy új figurát. Se nő se férfi se állat se ember. Az élet egy pillanatát megragadó érzés, történet vagy hangulat. Valójában mindenki legyártja magának a saját kis történetét anélkül, hogy megnézné az általam adott címet. A plasztikák a hétköznapok történéseit ragadják meg hol az állati hol az emberi tulajdonságot erősítve.
A kisplasztika mellet használati tárgyak tervezésénél a porcelán tulajdonságait figyelembe véve a plasztikus felületekkel és az átvilágíthatósággal kísérletezem. Tervezés folyamán a kontraszt mit fő téma mindig megjelenik és állandóan visszatérő fogalom mely hol más anyag képében hol formában vagy felületben jelenik meg munkáimon.
Vágó Szilvia
kötetlen témájú autonóm alkotásokat és kisszériás készleteket, a mindennapokhoz szorosan hozzátartozó tárgycsoportokat egyaránt készít. Tervezői gondolkodásmódjára alapvető hatással van a finnországi „University of Art and Design Helsinki”-ben töltött Erasmus ösztöndíj időszaka, a finn formatervezés letisztult minimalizmusa, az északi tájak hangulata és színvilága. Inspirációt jelentenek számára a természet formái is. Anyag-, szín- és mázkísérleteivel, a kerámia és porcelán más anyagokkal való ötvözésével különleges megjelenésű darabokat hoz létre.
Munkáiban gyakori a vizuális és taktilis élmények összekapcsolása. Organikus, természetes, emberközeli formákat keres, és olyan darabokat készít, melyek megértésében, megismerésében – a tárgyak használata során – jelentős szerepet kap az érintés, kézbevétel, tapintás.
Alkotásai esetében a tervezés és kivitelezés nem válik külön: a terveket maga valósítja meg. Így minden egyes Via porcelán magán viseli az alkotó személyes kézjegyét.

2014. október 4., szombat

Tunyogi Henriett „Ezer arcú nő”


Kedves Barátaink, Szalonvendégeink!
Szeretettel várunk Benneteket, várjuk Önöket
„Ezer arcú nő” című sorozatunk következő estjére

2014. október 14. kedd, 19h



Tunyogi Henriett
táncművész, koreográfus, rendező  

Rendhagyó beszélgetés + film - színház - muzsika

Az est házigazdája
Kárászy Szilvia
zongoraművész

A Szalonkiállítás gerincét
Kaiser Ottó fotóművész
Tunyogi Henriettről készített fotói alkotják.

A kiállítás 2014. október 31-ig tekinthető meg, előzetes bejelentkezés alapján.


Belépő 3000 Ft

A korlátozott befogadóképesség miatt, a részvételi szándékot kérjük mielőbb jelezni!


Bejelentkezés és további információk
 Glósz Zsuzsanna - mobil: +36 30 650 5313
glosz@karaszyszilvia.hu
www.karaszyszilvia.hu/szalon

A Szalon címe
1137 Budapest, Pozsonyi út 36. IV. em. 2.

20-as kapucsengő 

Támogatja a Honlap Seo Budapest Kft

2014. október 2., csütörtök

A magyar iparművészet története

Könyvajánló - művészettörténet

Vadas József: A magyar iparművészet története

A századfordulótól az ezredfordulóig


A magyar iparművészet története a téma első átfogó összegezése, teljes körű és rendszerezett képet ad a XIX. század derekán kifejlődő iparművészet közel másfél évszázados hazai fejlődéstörténetéről, illetve vezető egyéniségeinek tevékenységéről. A szakma programját legtömörebben Pulszky Károly fogalmazta meg, még 1885-ben. Az Iparművészeti Múzeum első „őre” (főigazgatója) szerint: „A modern Magyarországnak modern magyarságra és modern iparművészetre van szüksége.” A szerző a fentiek szellemében járt el, amikor korszakról korszakra haladva, a mindenkori gazdasági-társadalmi fejlődés követelményei szempontjából elemzi-értékeli az iparművészet más-más nézetrendszerben fogant áramlatait, s mutatja be közel 240 kép kíséretében azok szuverén képviselőinek legfontosabb és legszebb munkáit.

Vadas József (sz. 1946) művészettörténész, kandidátus, a BKF egyetemi tanára. Fontosabb iparművészeti könyvei: A Művészi Ipartól az Ipari Művészetig (1979), Kassák, a konstruktőr (1979), Le Corbusier (1983), Nem mindennapi tárgyaink (1985), A magyar bútor 100 éve (1992), Biedermeier (2001), Empire (2003), Lehoczky János (2003), Art deco (2004), A magyar art deco (2005), Design felső fokon (2005), Modern és posztmodern (2006), A magyar konstruktivizmus (2007), Kovács Margit (2008), Németh Aladár (2009), Lengyel Lajos (2010), Király József (2013). Publicistaként évtizedek óta folyamatos krónikása a kortárs magyar iparművészetnek.