Belsőépítészeti tervezés. Épület, lakás, szoba, télikert. Enteriőr, belső tér, lakberendező. Terasz, bútor
2014. november 28., péntek
Antik festett népi bútorok
Különösen, ha festett bútorról van. Ezek különleges helyet foglalnak el a népi bútorművészetben, így a magyarban is, bár eredetük sok esetben az európai reneszánsz művészetben gyökerezik, így kétségtelen az a hatás, melyet a nagyobbrészt XVIII. századi, csak kisebb részben korábbi, református templomok karzat-, szószék- és mennyezetfestése gyakorolt a paraszti környezetben élő és működő, képzetlen, de tehetséges asztalosok művészetére. Ilyenekkel az egész magyar nyelvterületen találkozunk, de a virágos reneszánsz legszebb alkotásai Erdélyben találhatók. Az indák, virágok egy-egy kazettát töltenek meg, és bár a motívumok ismétlődnek, mégis mindegyik önálló alkotás. Kapcsolatukat a paraszti bútorokkal még nyilvánvalóbbá teszi az a tény, hogy a vándorló templomfestők szívesen vállalták egy-egy láda díszítését is, ami így már közvetlen mintául is szolgálhatott a helybeli asztalosok számára.
Az itt látható kép egy Hartáról származó darabot mutat be, egy lófejes festett sváb ágyat összetolt állapotban.
2014. november 21., péntek
Tesdesign - Testekre írt versek
Vizuális költészet - body art - testdizájn - könyv
Kötet és kiállítás testekre írt versekből
November 20-án megnyitotta kapuit a VAM Design Centerben Viola Szandra és Nánási Pál közös, Testreszabás című kiállítása. A költőnő versei testekre írva jelennek meg hazánk egyik legismertebb fotósának képein, ily módon tehát a testiség, az irodalom és a fotóművészet különös elegyét képezik. A kiállítás megnyitója egyúttal könyvbemutató is volt, ugyanis a versek és a képek már kaphatók az Atheneum Kiadó gondozásában megjelent Testreszabás című albumban.Viola Szandra táncosok segítségével egy különleges testvers-performansszal kedveskedett az érdeklődőknek a kiállítással egybekötött könyvbemutatón. A versek egyes részletei a költőnő és a többi fellépő testén jelentek meg, sőt, Könyv Katalin Barcsay-díjas festőművésznek köszönhetően a szöveg egy részlete a performansz közben született meg, vagyis jelen esetben íródott a táncosok testére.
A kiállítást Petőcz András, költő, a Magyar Irodalomtörténeti Társaság Szépírói Tagozatának elnöke nyitotta meg, aki beszédében méltatta Viola Szandra és Nánási Pál közös munkáját. Elmondta a meztelenség valamiért mindig botrányt jelent: ma éppúgy mint harminc évvel ezelőtt vagy még régebben, de ezek az alkotók a meztelenséget, a testet felemelték egy magasabb, művészi szintre.
Nánási Pál a könyv egyik alkotója is ezen az estén vehette először kezébe a könyvet.
- Rendkívül jó érzés ezt a kötetet a kezembe fogni. A mai világban ritkán találkozunk a képekkel ilyen szép, tárgyiasított formában, ezért nagyon fontos számomra, hogy most a kezemben tarthatom a kötetet, és így láthatom újra a képeket – mondta Nánási Pál. – A fotózás maga is más volt, mint a többi, nem kötöttek olyan erős szabályok az alkotásban, mint amit egyébként a megrendelők tőlem elvárnak. Nagyon élveztem a közös munkát Szandrával és a többiekkel.
- Régóta tervezgettem ezt az albumot és a kiállítást, és nagyon örülök, hogy mindez végre valósággá válhatott. A kiállítással és a kötettel arra kerestük a választ, hogyan játszhat szerepet a női és férfi test a költészetben és a vizuális megjelenítésben, valamint hogyan lehetséges hiperművészetet megalkotni a képzőművészet, költészet, fotó illetve a tánc elegyítéséből- mondta Viola Szandra.
A fotózások során többek között Könyv Katalin Éva, Barcsay-díjas festőművész írta fel a verseket a különleges vásznakra: az emberi testekre.
- Mindig is szerettem a testfestést, egészen különleges dolog emberi testekre, és nem élettelen tárgyakra alkotni. Nagyra tartom azt a hitet, amivel az alkotók nekiálltak ennek a munkának, és őszintén örülök, hogy végre valósággá válhatott a kiállítás és az album.
Pest-budai lépcsőházak: Somlai Tibor belsőépítész könyve
Fent és lent
Pest-budai lépcsőházak 1835-1945
Somlai Tibor belsőépítész legújabb kötete egy sorozat
negyedik darabjának tekinthető. Az első három könyv a XX. századi
belsőépítészet különböző irányzatait ismertette. A Tér és idő a két háború közötti modern lakásbelsőkkel foglalkozott, a Távol és közel1945-től 1970-ig a belsőépítészeti irányzatokat vizsgálta, a Volt és nincs pedig 1900-től 1945-ig dolgozta fel a nagypolgári és arisztokrata enteriőröket. A mostani válogatás, a Fent és lent
a legreprezentatívabb budapesti lépcsőházakat és előcsarnokokat mutatja
be 1835-től 1945-ig – az egyszerű bérházakétól a pompás palotákéig.
El-elhaladva egy-egy épület előtt sokszor nem is sejtjük, hogy már a
kapun belépve milyen lenyűgöző látványban lehet részünk. Ezeknek a
gyönyörű belső tereknek a világába nyújt bepillantást a kötet,
ugyanabban a szubjektív hangnemben, mint a szerző
előző kötetei.
Székely Péter fotóművész nagyszerű felvételei és a fotókhoz
fűzött oldott hangú elemezések csaknem száz budapesti lakóház
lépcsőházával ismertetnek meg bennünket.
Terjedelem: 288 oldal
Méret: 228 x 265 mm
Kötés: Füles kartonált
Ár: 9900 Ft
ISBN: 978 963 1362 61 9
A honlapot támogatja a Budapest Seo Keresőoptimalizálási Szolgáltató cég, 13. ker