Mutasd meg, hol laksz, hol dolgozol, hol alszol - és én megmondom, ki vagy. Az embert formálja környezete, de az ember is formálja környezetét. A lakni passzív ige - belakni valamit aktívan kell. (Dr. Bodolay Klára belsőépítész). - Ez a weboldal diszperzív Google-optimalizálás alatt áll. - Honlapoptimalizálás és linképítés a jobb Google-helyzésért!

2015. április 24., péntek

Dizájnos reszponzív sablonok

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a honlapok tervezésében az úgynevezett "felhasználói élmény". Ami azért csalóka, mert ennek a fogalomnak nincsen objektív meghatározása. Kinek mi szerez élményt. Bizonyára akad, aki mondjuk bútorvásárlásra készülvén örül egy olyan szájnak, amelyet megnyitva egy dekoratív rokokó bútorcsoda kerül a szeme elé, és nem bosszankodik, hogy szöveges információt viszont alig talál az oldalon, és esetleg kattintgatnia vagy hosszan görgetnie kell az oldalt. Valamilyen szolgáltatást keresve sem feltétlenül a cég menedzsmentjének az arcképcsarnokára vagyunk kíváncsiak elsődlegesen - sok honlapon mégis hamarább látjuk az elegáns irodában tanácskozó "biodíszletet", semmint érdemleges infót a szolgáltatás mibenlétéről.

Aztán ott vannak a slide-show-nak nevezett megoldások, a felugráló aloldalak, a beúszó képek és szövegek. Szép, szép... De valóban ez okoz élményt a felhasználónak. Nem az, ha mihamarabb fontos adatokat szerezhet arról, amit keresett?

Hamis őstörténet: Arvisurák
Újabban követelmény egy weboldallal szemben az is, hogy mobilbarát legyen. Ez azt jelenti, hogy okostelefonon szemlélve is tökéletesen olvasható legyen (nagyítás nélkül), ne lógjon ki semmi a képernyőről és a linkek eléggé távol legyenek egymástól a kattinthatósághoz. Régen rossz, ha ilyen nézetben aztán valóban nem látszik semmi más, csak egy egészképernyős kép...

Célszerű szájtunk számára olyan reszponzív sablont választunk, amely egyrészt tudja teljesíteni a fenti elvárásokat, másrészt oldalunkat el tudjuk úgy rendezni, hogy látványos és célszerű egyszerre legyen. Kapjunk képi elemet is, de méginkább hasznos információt.

A Google külön alkalmazással rendelkezik, amellyel megvizsgáltathatjuk, mobilbarát-e az oldalunk. Annak eldöntésére azonban magunknak kell vállalkoznunk, vajon a dizájn és a szöveg milyen aránya nyújtja a legjobb felhasználói élményt.

Felhasználói élmény: reszponzív sablonok - Folyékony web design. Látvány vagy információ? Példa: mobilbarát arvisurák. Dizájn, élmény, web, honlap optimalizálás