Egyre nagyobb hangsúlyt kap a honlapok tervezésében az úgynevezett "felhasználói élmény". Ami azért csalóka, mert ennek a fogalomnak nincsen objektív meghatározása. Kinek mi szerez élményt. Bizonyára akad, aki mondjuk bútorvásárlásra készülvén örül egy olyan szájnak, amelyet megnyitva egy dekoratív rokokó bútorcsoda kerül a szeme elé, és nem bosszankodik, hogy szöveges információt viszont alig talál az oldalon, és esetleg kattintgatnia vagy hosszan görgetnie kell az oldalt. Valamilyen szolgáltatást keresve sem feltétlenül a cég menedzsmentjének az arcképcsarnokára vagyunk kíváncsiak elsődlegesen - sok honlapon mégis hamarább látjuk az elegáns irodában tanácskozó "biodíszletet", semmint érdemleges infót a szolgáltatás mibenlétéről.
Aztán ott vannak a slide-show-nak nevezett megoldások, a felugráló aloldalak, a beúszó képek és szövegek. Szép, szép... De valóban ez okoz élményt a felhasználónak. Nem az, ha mihamarabb fontos adatokat szerezhet arról, amit keresett?
Újabban követelmény egy weboldallal szemben az is, hogy mobilbarát legyen. Ez azt jelenti, hogy okostelefonon szemlélve is tökéletesen olvasható legyen (nagyítás nélkül), ne lógjon ki semmi a képernyőről és a linkek eléggé távol legyenek egymástól a kattinthatósághoz. Régen rossz, ha ilyen nézetben aztán valóban nem látszik semmi más, csak egy egészképernyős kép...
Célszerű szájtunk számára olyan
reszponzív sablont választunk, amely egyrészt tudja teljesíteni a fenti elvárásokat, másrészt oldalunkat el tudjuk úgy rendezni, hogy látványos és célszerű egyszerre legyen. Kapjunk képi elemet is, de méginkább hasznos információt.
A Google külön alkalmazással rendelkezik, amellyel megvizsgáltathatjuk, mobilbarát-e az oldalunk. Annak eldöntésére azonban magunknak kell vállalkoznunk, vajon a dizájn és a szöveg milyen aránya nyújtja a legjobb felhasználói élményt.
Felhasználói élmény:
reszponzív sablonok - Folyékony web design. Látvány vagy információ? Példa:
mobilbarát arvisurák. Dizájn, élmény, web, honlap optimalizálás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése